Friday, May 2, 2008

Projektet Fujative

När jag ikväll anlände till Prosteberget i Uddevalla car jag övetygad om att jag senare skulle kunna åka hem och rapportera här på bloggen att jag gjort mitt projekt Fujative - Så blev inte fallet. Jag gjorde ett tiotal försök och samtiliga tio föll jag på det sista hårda movet. Retiligt är att när jag sist var där upplevde jag inte movet som så svårt utan flöt bara förbi och nu kunde jag inte göra det - NEXT TIME, jag säger bara det!

Gästspelade idag gjorde tre bitna traddare vilka firade "Fallens dagar". Det hela baserar de på två grunder - #1. Dom föll mer en klättrade och #2 Dom hade först sportklättrat på Tjörnbroklippan och sedan bouldrat - Dessa två element är en dödsynd i deras ögon och att sedan göra det på en och samma dag är oforlåtligt på alla vis vilket måste innebära deras fall.

Nedan ett lite klipp på ett av mina press på Fujative.





Tomorrow - More ropeclimbing...



/DO

No comments: