Friday, February 15, 2008

Sticky på Kolsby

Det är fantastiskt att inte behöva tänka på jobb eller andra plikter dagar som dessa och bara kunna ge sig ut och stanna där. Det är tredje dagen irad som det är riktigt bra förhållande och inte en skymt av moln någonstans, bara en fet sol. Idag var det dock lite kallare än tidigare i veckan men ändå kalasväder.

Det var länge sedan jag kunde klättra på Hemmetskullen eftersom väggen ligger i skugga och därför inte torkar så idag var det läge att passa på. Jag har länge velat länka en sittstart till Min feta Linje och det var kanske den största anledningen till att jag gick dit. Jag gjorde den dirkekt efter jag kännt på startmovet och andra flyttet. Den var sedan tidigare döpt till Mahatma Gandhi och jag antar att den är typ 6C+ eller kanske 7A.


Gammal bild på "Min feta linje"


När väl den var gjord började jag klämma på ett projekt jag haft en längre tid - Flow. Det var egentligen den första linjen efter Min feta linje som jag föll för vid Hemmetskullen. Problemet är ca. 9 move långt varav 5 utav dom görs i 45 gradeigt överhäng. Det är dock inte de som utgör cruxet utan det kommer senare.

När jag jobbat på (de dåvarande) första cruxmovet en stund upptäkte jag en lös sten mitt i linjen som jag lyckades fillra loss. Bakom den gömde sig ett bra sidotag/en pinch. Detta gjorde att det blev något enklare att göra movet upp till läppen men det gjorde också att problemet blir jämnare och det flyter mycket bättre.


Bildsekvens





Flow


Jag gjorde nästan alla move - Har typ 2 kvar till mantlingen sen är det bara att länka. Det ska nog inte vara några problem bara vädret håller i sig och det blir tillfälle att försöka.

Jag försökte filma när jag gjorde Mahatma Gandhi men kameran ville inte var med hela vägen utan lade av pga batteribrist när jag var halvvägs. Här är ialla fall det den lyckades fånga.







Jag filmade med min lilla digitalkamera så det är tyvärr ingen vidare kvalite på filmen.

P.s. Jag vet att det ser ut som jag dubbar på filmen men jag är aldrig när mattan d.s.



/DO

No comments: