Friday, June 3, 2011

123 Klan

En helg för ett par veckor sedan spenderade jag i Dals-Ed för att tillsammans med Hult återuppleva gamla minnen från tiden då vi gick på Utsikten. Gymnasieskolan för utbildning mot äventyrsturism som jag har att tacka för att jag blev introducerad till klättringen. Det var där allt tog fart för min del och under helgen hanns det bland annat med en tur till Brudslöjan, blocket där vi härjade som mest på kvällar och lediga dagar. Och visst var det lite nostalgiskt att få klättra gamla problem som man en gång i tiden slitit hårt med att få ihop. Klassiker som Glimmerfall blev liksom några andra gamla pärlor, så som blockets test piece Mr.Cubabee, repeterade. Problemet på bilden som min gamla lärare och vän Erik är på var det sista kvarvarande på blocket som jag innan inte gjort och det var roligt att få återvända och knyta ihop säcken.

Erik Westling på 123 Klan.


/DO

No comments: