Sunday, June 12, 2011

Sommaruppehåll

Det blir inte många knop gjorda på klätterfronten just nu för min del, eller rättare sagt inga. Sedan en vecka tillbaka är sommarens slit igång med allt vad det nu innebär och då jag är rätt öm i fingrarna efter den intensiva våren passar jag på att vila mig helt från klättringen. Tidiga morgnar, långa dagar i en svettig skorplåda och slöa sommarkvällar på sjön med ett metspö i handen är nu min vardag och kommer så att vara under en tid framöver.

Men för att inte bli helt förslappad försöker jag under mina lediga stunder, vilka inte är många, träna min usla kondition. Det har blivit några mil på cykeln, ett och annat löp-pass och tro det eller ej så har jag också masat mig iväg på ett par fotbollsträningar. I mitten av juli tänkte jag försöka komma igång lite försiktigt igen med greppbräda och annan träning involverande plastgrepp. Kanske kan det också hinnas med lite ute-nyp men det blir nog inte förrän till hösten som det hela tar fart på riktigt igen, och jag kan knappt bärga mig. Det är skönt att ha nya äventyr att se fram emot, något att drömma bort de annars så långdragna och tråkiga arbetsdagarna med.

Jag har en del bilder och filmklipp från den gångna säsongen som ännu inte hamnat på internet och för att fylla ut tomrummet som kommer uppstå under sommaren i och med att jag inte kommer klättra så mycket tänkte jag försöka kasta upp lite utav dessa. Filmen från Font är i stort sett klar och kommer inom kort att dyka upp följt av annat smått och gott från en fantastisk höst och vår.


/DO

No comments: