Wednesday, December 9, 2009

Veckan so far

Hittills har veckan varit hektisk. Jag jobbar hårt med att få upp problem på Domen inför fredagens tävling men då farten på själv byggnationen går i samma snigeltempo som vanligt lär jag få se mig i stjärnorna efter att bli klar till deadlinen. Något drastiskt måste alltså ske. Förvisso får jag förstärkning imorgon av boulderbyggandets Speedy Gonzales, Magnus Högström. Får se vilken skillnad det kan göra...

Vidare hanns det idag med en utesession i Mellby. Johan Gross har stått på tå för att få komma ut ända sedan i söndags och idag fick vi äntligen chansen. Då jag brottas med en förkylning och som Johan beskriver det "nedträning" kickade jag tillbaka för att fota lite och lät Johan stå för själva klättrandet. Kalle Boströms Kaiser Såsett stod högst på Johans önskelista och på denna hans fjärde session på problemet kom sendet. Och det i bästa tänkbara stil efter att ha brottas lite med den aviga dynon.

Efter den mycket episka bestigningen gick vi vidare till Björns fenomen El Don. Och här tog även jag på mig skorna för att försöka repetera min bestigning från i våras och döm av min förvåning när jag inte kom upp. Inte ens Johan nådde upp till juggen och kanske får vi skylla det hela på att våra krafter (och då framför allt Johans) gått åt till den väldiga kamp som några minuter tidigare ägt rum då vi skulle bränna torrt ena startjuggen vilken sedemera visade sig vara hem för ett gäng vintertrötta bin...

I alla fall så efter att ha insett att vi inte skulle bli mer lyckosamma bara för att vi stod kvar och stötte så gav vi upp det hela för dagen och drog...

Nu väntar två roliga och hårda dagar med skruvdragaren i hand. Och då min tänkta hemresa från helgens Västervik-tävling igår kläckte ur sig att han drar vidare till huvudstaden istället för tillbaka till Götet missar jag tyvärr och oundvikligen den tillställningen... Surt!

Bilder kommer...






/DO

No comments: