Thursday, March 25, 2010

Sunshine Highway

Tiden här nere går fort, för fort, och i övermorgon så lämnar vi giten som utgjort vårt hem de gångna 3 månaderna. Martin, Jimmy och Sammy drar vidare för en vecka i Schweiz och jag blir kvar här några veckor till innan jag eventuellt går i deras fotspår och åker med Fredrik Dahl till graniten i Ticino eller alternativt flyr hem och börjar spara pengar inför nästa äventyr.

Tyvärr är det till och från stört varmt nu vilket ställer till med bekymmer. Om man inte kan tänka sig att klättra under dygnets mörkare halva börjar det bli riktigt svårt att köra på problem som ligger på ens gräns. Det går fortfarande att klättra mycket så länge man sänker sina ambitioner något och jag känner att jag lyckas ganska bra. Jag har klättrat mycket de sista, många problem, lätta och inte fullt så lätta och jag vågar nu nästan påstå att jag börjar få lite kläm på klättringen här nere, 3 månader senare...

Ännu är inte min boendesituation löst inför nästa vecka och i värsta fall hamnar jag på Formel 1-hotellet i Nemours och blir därmed strandad i Petit Bois och Rocher Greau då mitt enda sätt att transportera mig är till fots. Fortsättning följer så att säga.






/DO

2 comments:

Tobbe said...

Skk och jag kommer ner på lördag, fast jag tror att vi inte har någon plats över till dig. Om jag får ditt nr så kan jag höra av mig.
/Tobbe

Daniel Olausson said...

Tel: 0046705763211... Du kan ju höra av dig om ni får plats annars lär vi väl ses i skogen!


/DO