Thursday, November 15, 2007

"Min vägg för den som bryr sig"

De är efter en del tjat från Jimmy the man som jag här visar lite bilder tillsammans med en berättelse från hösten 2007 då "Kolsbydomen" kom till.

När jag i slutet av denna blöta sommaren bestämde mig för att följa Hults exempel och bygga mig en vägg att träna på för att slippa pendla till Götet var eviga dag så gjorde jag det med målsättningen att väggen skulle stå klar att klättra på en månad senare. Det gjorde den också - om man nöjer sig med att klänga omkring i ett flisigt regelvärk : ( "Rom byggdes inte på en dag" sägs de och man kan nog säga det samma om min vägg. Nä, de visade sig att jag var lite väl optimistiskt i mitt tidsplanerande. Det är alltså inte förrän nu, efter ytterligare två månader som väggen är klar...nästan. Frågan är om den någonsin kommer att bli klar.

Så här ser ialla fall bygget ut som väggen finns i. Så har ni vägarna förbi Uddevalla så försök leta reda på den - Lyckas ni får ni klättra så länge ni orkar : )




Tidigare höll min morfar till i haket. Han använde de som maskinhall men sen han dog 2001 så har det stått oanvänt - tills nu! De enda användnigsområde det har fyllt har vart till att dumpa saker som ingen vetat vart de ska göra av. Så det var en del städning.




Till slut efter att ha grävt upp golvet och fyllt med ett antal kärror grus (detta för att under vinterhalvåret slippa landa i ett lerbad) så blev det dags att sätta igång med snikeriet.
Som tur var fick jag god hjälp från olika håll annars vet jag inte om jag vågar fundera kring hur stället sett ut om jag behövt göra allt själv. Stort tack ska ni ha Lars-Erik, Farsan, Dennnis och Hult.




Halvvägs tänkte jag - NOT!!!
Efter det har Farsan varit till stor hjälp med skivning, bultning, mm. Hult var med och bultade skiver ett tag men efter en stund tröttnade vi båda och gick ut och klättrade istället.

Målningen av skiverna däremot fick jag sköta själv.





Mycket klurande blev det. Jag valde dock att överlåta detta till min far.




Efter ett antal arbetstimmar blev ialla fall till slut Kolsbydomen (uppkallad efter en lite mindre känd vägg nånstans i Göteborg) klar... nästan.




Nu återstår det bara för er som läser detta att leta er hit och göra mig sällskap - Välkommna!


/DO

No comments: