Friday, August 15, 2008

Vad är det som händer?

Jag finner jävlar inte någon inspiration att skriva här at the moment men får försöka. Det har varit ganska fullt upp den sista tiden och jag tror inte att jag sedan jag startade bloggen har varit så passiv vad gäller själva bloggandet. Och samtidigt som min medarbetare Mr. Highstream ligger hemma och jäser med en envis förkylning så måste det hela måste ju nästan resultera i att antalet äventyr per vecka avtar vilket i sin tur leder till färre blogginlägg .

Jag har emellertid hunnit med en del klättring, dock främst inomhusträning vilket faktiskt känns skönt. Det är ju stört roligt att klättra inne, framförallt boulderingen liknar ju sällan något annat så det är gott att få tid till lite sånt också.

Har självklart också försökt att komma ut lite men vädret och brist på intresserade kamrater har gjort att jag oftast valt att stanna inne. Endast fyra utomhusdagar hittills i Augusti innebär ett new low rekord 2008 om det håller i sig.

Det jag faktiskt har hunnit med i utomhusväg är bland annat att ha blivit utlurad på tradäventyr i Bohuslän. Förtvivlat är ett bra sätt att sammanfatta den resan. När det kommer till tradklättring och att hänga i egenhändigt placerade säkringar står mitt självförtroende på minussidan och för rädd för att falla och för att sätta mig i skiten är det upp eller dö som blir min inställning. Men trots allt är det faktiskt ganska kul och det hade varit förbannat coolt att bli såpass duktig att man vill, vågar och kan försöka göra hårdare turer. Man får en insikt i hur svårt det är och onekligen respekt för killar som Restorp, Wulf, Gross, Limdstedt mfl. som faktsikt gör det.


Jag och Magnus svängde en av dagarna om Lexby mellan regnskurarna. Vår första tanke den dagen var egentligen Hylteberget och Kriminell Kantrell men då den var blöt fick det bli Lexby som sagt och där Evergrey 8a. Jag stannade på marken medans Magnus i andra änden av repet brottades med fuktiga krimpar och mutantspindlar och deras nät på väg upp. Han fick dogga upp den en gång och känna in alla rörelserna och torka greppen för att sedan göra den på nästa ledförsök om men lite pressat strax efter kruxet när han skulle hangla åt vänster i den genomblöta sprickan. Inte mycket mer klättring hans med den dagen, minns inte om vi kanske körde lite inne aswell.


Tycker denna sommaren har varit minst lika kass som förra. Känns som att dom flesta man pratar med tycker denna jämförelsevis är kanon men jag tycker tvärtom. Framförallt senaste månaden är det inte många dagar som varit dugliga till att ge sig ut. Förhoppningsis blir Septemer bra med lite lower temps.

Det är väl i stort sett vad som hänt de senaste två veckorna. I helgen har jag kommit mig ut lite och det hela börjar ordna upp sig. Bilder mm. kommer A.S.A.P.



/DO

No comments: