Friday, March 20, 2009

In my face

Sannerligen är det ingen överdrift att säga att vädret som infunnit sig de senaste dagarna har varit fantastiskt och en annan har givetvis gjort sitt bästa för att förvalta det på bästa tänkbara vis. Förstås kan man aldrig matcha monster som Kalle Boström, Lundapågen som har varit på besök i Götet och kort sagt gjort rent hus.

Onsdag, samma dag som Kalle gjorde projektet på Ballkongen i Mellby och flashade Chaseing the Dragon för att på allra ödmjukaste sätt nedgradera denna, begav Magnus och jag oss till Hönö.

Dagen för min del höll på att starta på allra bästa men slutade istället med katastrof. Magnus hade fått för sig att det skulle gå att göra en sittstart till Walkers The young man and the bathtub och så sant som det var sagt såg det alls inte omöjligt ut, om men galet hårt. Jag hade blivit intalad att jag skulle kunna göra ståstarten vilken jag blott ett år tidigar knappt lättat från marken på. Döm då av min för våning när det inte bet ifrån, något osedvanligt, att komma upp i sidotagsjugget. Allt som skulle krävas var att jag skulle kunna gräva in fingrarna det där lilla extra för att kunna stoppa. Med ett uns powerspot från Magnus sida var detta inga problem och kanske skulle det ha gått även utan om inte högerlisten på mitt tioende trie hade lossnat.

Vemodet och besvikelsen kom över mig i samma fart som greppet for av väggen medan Magnus verkade lyckligare än någonsin tidigare då hans vansinnesprojekt gått från 8B till 8C+. Vi valde iaf. att ge upp detta för dagen och gick vägen om Kånkenväggen för att Magnus skulle få sända sin ngamla nemesis, Grantjuven 7B och för att jag ännu en gång skulle få det bekräftat för mig hur fruktansvärt jävla urusel jag är på slabbklättring.

Dagen avslutades vid Sjöbodarna där Magnus sände den ökände Stark-Joels projekt, RongoRongo.



Kommande dag väntades finbesök från Malmö i och med Emil Rylander som planerar en weekend i Götet. Vi inledde med en sväng till Hylte för att Magnus två gånger i rad skulle få till Highpoints på Kriminell Kantarell, dock utan att få sitt send.


Det bar senare vidare till Mellby för en go kväll för Emil att få prova lite klassiker. Däribland Mobster ss. Kanske inte direkt GBG-hård när det kommer till graden (6C) men ack så fint...





------

Om vädret håller i sig blir det förhoppningsvis tillfälle för ännu en dag på Öarna imorgon...







/DO

6 comments:

SammyD said...

Okej Daniel. Jimmy verkar ju inte ta tag i det här. Nu måste du skicka hit hans batteriladdare till hans kamera och laddaren till våran videokamera. Utesäsong har satt igång och om vi ska kunna uppdatera bloggen så behöver vi vår shit.

Jimmy Karlsson
Hovetorpsgatan 22
58735 Linköping

Jimmy betalar för portot när det kommit fram.

BOYA

Jimmy said...

Haha!! Det va ett tag sen vi snackade Daniel och jag har glömt bort allt möjligt, typ min kamera, dina pengar och bla bla bla.. Men det är helt enkelt för att vi inte haft våra 2 timmarssamtal i telefon, jag måste komma på nåt sätt att koppla över vår hemtelefon från Ljungby hit :P Jag ringer dig på Söndag där med basta! :D

Daniel Olausson said...

Ja. Jag har nästan börjat sakna våra fjortiskonversationer by now. Vore svinigt bra om det gick att nå dig via din hemtelefon igen - Jag känner att det vore kul att snacka med nån annan en din mamma som omväxling...

Men jag tror bara ja har en laddare - Till Jimmys canon... Videokameraladdare?!


/DO

Anonymous said...

NEJ! Slet ni bort högerkrimpen på bathtub?? Går den fortfarande??

/Fredrik

Anonymous said...

Ja tyvär. Men det går fortfarande att göra. Två fingers crimpen e kvar sen har man en liten pinsh för H- hand lite längre ner. Men betydligt hårdare nu/ Magnus

Daniel Olausson said...

Sorry...


/DO