Wednesday, April 8, 2009

Merry påsk everybody

Ok, så här ligger det till. Jag har tvingats till jobb hela den här veckan men nu är det hela äntligen över och jag får vara ledig över helgen. Påskfirandet för min del kommer att gå av stapeln i Fjällbacka. Tveksam är jag dock till att jag kommer att få uppleva någon form av socialt umgänge, utan det lär bli jag, mina pads och min kritpåse.

Klättringen som jag har lyckats få till efter förra helgen har varit näst intill obetydlig. En snabb tur till Häller i måndags, en sväng på Orust i tisdags och en kortis till ett gammalt projekt i Kavlanda igår. Allt utan att ha uträttat några större stordåd...

Hörde inget mer från Espen men jag träffade två av hans polare i Måndags och tydligen hade han inte fått till projeketet under Thorline, men ett nytt super-fett och super-hårt problem hade han satte upp på samma block som Cuerpo de Hombre. Gradmässigt gissades det på någonting mellan 7B+ och 7C+. Jag gav det tillsammans med norskarna en halvtimme och hårt var det i varje fall...

"Espens hangel"

Blev på tisdagen erbjuden att åka med till grannlandet Norge och Nissedal (inte så illa som det först kanske låter) över kristihimmelfärdshelgen. Givetvis tackade jag ja på stubinen och nu har man ännu en liten trip att se fram mot. Har länge velat bouldra i Norge, om men kanske inte just där. Någon som har varit här och kan tipsa om goa klassiker? Länk - Bouldering.no


Merry påsk everybody då och så ses vi som vallfärdats till Fjällbacka tomorrow...






/DO

1 comment:

Anonymous said...

Hallå Daniel!
Funderar på att åka till Nissedal till helgen som kommer. Har du fått någon mer info om hur boulderingen är där? Vet du om det finns någon förare någonstans som går att få tag i? Synd att du skall dit helgen efter, har tenta då och kan inte åka den helgen. Ha det bra!
/Kalle R