Wednesday, June 16, 2010

Sommarstick

Gårdagen var fin. Jag var ledig från jobbet och försökte utnyttja detta till fullo. En go sovmorgon fick inleda dagen innan kosan styrdes mot Öarna utanför Göteborg.


Efter en kort tur till Hönö för att göra Petters Dyno mötte jag upp med Kim och Petter på Öckerö där vi klättrade ihop under eftermiddagen. Oskar Råströms klassiker med det fantastiskt lustiga namnet, Bättre än bouldercupen, fick jag till efter att ha funnit ut en ny startsekvens sedan ena startgreppet pajat samt hittat en sko med vilken jag kunde få den kluriga hälen att fastna.

Vidare mot ytterligare ett problem i samma svårighet vilket jag fått höra skulle kunna passa mig bra, Jänkarproblemet, och även den åkte ner på några försök. För övrigt ett väldigt fint boulderproblem...

Petter på Jänkarproblemet. Garanti nästa gång?!

Petter och Kim som inlett dagen med repklättring i Hylteberget körde på bra. Petter försökte repetera Bouldercupen och kom ack så nära och Kim besteg imponerande stabilt Den gamle vid havet.
Också de ett väldigt fint problem vilket gör sig kanske ändå lite bättre, och om inte det så i alla fall lite lurigare, som sittstart.

Det hela avrundades vi Öckeröhoppet och jag förvånade mig själv med att göra många bra försök. Jag hade flera hyfsade häng i det för dagen lite slibbiga greppet men tyvärr räckte det inte riktigt hela vägen, dock utlovas garanti till nästa besök.

Petters blodbad efter kamp med Jänkaren...


Kvällen bjöd på en tur till Jonsered med Henke och Patrik och trots dåliga förhållanden och kass hud sedan dagens tidigare upptåg fick jag nypa av Farmen och göra alla moven utom ett på ställets klassiska testbit, Vita lögner. Det öppnade ögonen för problemet som bjuder på mycket fin klättring, nästan överaskande fin, och jag blev verkligen taggad då jag känner att jag nog kan göra den. Jag hoppas på att få komma tillbaka snart och, om möjligt, gärna vid ett lite svalare tillfälle...



/DO

No comments: