Tuesday, January 1, 2008

Happy new year

Så var det alltså ett nytt år och nu stundar förhoppningvis nya äventyr, framtida berättelser och med lite tur också några nya achivments - Hoppas jag lyckas bättre i år än vad jag gjort de gånga året.

Ialla fall. Det första äventyret var jag med om redan idag, den absolut första dagen 2008 som jag tillsammans med Mr.Jim Bruce spenderade i Utby.

För andra dagen i rad lyckades jag väcka mannen med ett SMS.
- Är du vaken, undrade jag.
- Nu är jag de, fick jag som svar.
Han lovade iaf schysst väder där nere så jag slängde i mondon, skorna och massa kläder i den gamla trotjänaren Golfen och brännde ner till honom.

På väg ner var vägen bitvis täckt med snö och jag var ganska orolig över hur det skulle gå att klättra men allt eftersom jag kom närmre Göteborg så avtog både snön och snöandet - Puh!






Väl där så var det ingen snö alls mitt under letandet efter någonstans att ställa bilen mötte Jim och hans far som visste var man kunde parkera.
Vi drog dit, dumpade bilen och Jims pappa och knallade glatt iväg längs ängen.

Vi kom överens om att börja vi La Bousse blocket, där fanns både lätta att värma upp med och sedan några av de finare probsen Utby har att erbjuda och eftersom Jim tidigare snackat om att han var sugen på just en av dessa, nämligen sittstarten till La Bousse och jag kan betan (Inte för att det är särskillt svårt att räkna ut hur man ska göra) så passade de ju bra nu.
Vi värmde upp med att göra "Im chevy chase...6A" och ståstarten till "Los Lobos 6C" .Vi upptäckte snabbt att våra stackars fingrar vant sig vid plasten och att det gjorde betydligt ondare att ta i sten än va någon av oss ville minnas. Som tur var så flashade vi båda bägge problemen så vi slapp slita mer skinn än nödvändigt Vi kände lite på sitten till "Los Lobos ss 7B", men hur fan gör man, någon...






Sedan flyttade vi padsen typ två meter till vänster och Jim satte sig vid insteget på
sitt drömproblem, "La Bousse ss"
Det tog inte många försök innan han slitit sig igenom sitten och bara skulle hålla ihop det till topps.






Det gick dock inte direkt som jag trott att han skulle fortsätta hela vägen när han lyckats hålla listen utan han hade nästan svårare för moven i ståstarten än sitten som han gjorde lekande lätt. Men 7-8 försök senare rann han igenom den och jag tycker inte det är att överdriva att han fullkomligt krossade "La Bousse ss 7C"






Vi nöjde oss för stunden med detta block och knallade vidare. Vi lyckades leta upp "White Russian 7A+" och gjorde några try´s. Vi kom båda upp runt kanten men eftersom där var mer eller mindre vått så var det inte lätt att hänga kvar.

Jim ville visa mig en 7B vid namn "Den nödvändiga minuten för Herr Cyklop" som han tidigare i vinter lyckats flasha och tyckte jag skulle prova. De visade sig faktiskt vara en av de finare linjerna jag sett i Utby. En pumpande slopertravers på en ramp på en svagt, svagt överhängande vägg. PÅ´T!
Till slut kan man sammanfatta this prob med att jag borde ha gjort den men efter att för tredje gången fallit med blott två salta move kvar och i och med det doppat högerskon för tredje gången i rad i det förbannade sumpvattnet som ställt sig intil väggen så gav jag upp. Det började bli mörkt också och vi hade två problem kvar vi ville kolla in så vi begav oss.
Dessa visade sig dock inte vara fantastiskt grymma och det blev inte många försök.
Jim var så klart nöjd, jag var inte nöjd men heller inte besviken så we called it a day och lämmnade Utby för den här gången.

Tack för en fin dag Jim och grattis till din andra 7C!

/DO

2 comments:

Anonymous said...

Kul o se att du är så ambitiös! jag läste igenom allt annat, o fan du e ju grym på det här med blogging!
/ Bruce

Jimmy said...

Gytt Danne!!! (om man kallar dig så) hahah!!!! Fan jag är avundsjuk på er dag!!! GRattis Jim också!! :D // Jimmy