Tuesday, January 22, 2008

Solomission

Det är inte många dagar på ett år som vädermässigt slår det två som inlett denna vecka. Det har bjudits på de bästa klätterväder jag varit med om på galet länge. Tyvärr tog jag bara vara på en av dem.

Det var ett tag sen jag vilade ut ordentligt och igår kände jag mig ganska sliten efter helgen och föregående vecka vilket ledde till att jag tog en dag vila. Inte ett helt lätt beslut när man tittade ut men så fick det bli. Idag däremot bar det av till Lyse och Häller för bouldering på äkta bohusgranit. Tyvärr hade jag ingen att dela det fina vädret med utan det fick bli ett solotrip men det funkade det med.

Jag började med Lyse där jag först knallade iväg till ett gäng avlägsna block som jag besökt en gång tidigare för över ett år sedan. Jag ville minnas att det var bättre än det visade sig men det fanns iaf. ett lättare problem som jag provade sist gång men inte fick ihop då. Denna gång gick det bättre och jag tror jag knep FA´n på "Skall 6B".






Tillbaka vid de andra blocken tänkte jag känna på "Jorden runt i en kundvagn 7C" men ett blött startgrepp hindrade mig. Istället slängde jag in sakerna i bilen och åkte vidare till Häller.

Väl där lade jag större delen av min tid på Johan Anderssons "Även dalahästar har känslor 7B". Jag lyckades tyvärr inte göra den men fick ihop nästan alla move och jag tror att jag listat ut hur jag ska göra resten. Next time...







När dagen närmade sig sitt slut hade jag förutom " Även dalahästar..." också provat ett gäng andra problem, allt från 6A till Projekt och fram på eftermiddagen i takt med att solen började försvinna gav även jag mig för den här gången.


/DO

No comments: