Sunday, September 28, 2008

Man får passa på att njuta av hösten innan vintern

Detta får bli någon typ av veckosumering. Är på ett förbannat dåligt humör trots att det var sista dagen på jobbet igår. Har på grund av ett jobb i Smögen inte kunnat klättra överhuvudtaget sedan förra tisdagen (och har därmed missat värsta handbollsklistersticket) då jag för första gången på 8 månader fick hänga mit Hult. Men mera om det längre ner i texten.


Bara för att man blir borta ett par dagar så hinner det hända massa. Stefan har helt utan förvarning rivit av megaprojektet By the book sds i Falla taket. Han kände lite på den när jag var där och det såg då overkligt hårt ut. I och med sitt send har han förgyllt stället med ytterligare en 8A+ - FILM. Där finns nu ett tiotal problem från 6B till 8A+ samt ett gäng fruktansvärda projects.

Får även passa på att gratulera Mr. Honkavaara som efter "många försök" brännt av sitt dödsprojekt Mångalen på Hylteberget.

Hard work...


Jobbet jag var på var ganska fett. Det hela är ett koncept som SAS, Visit Sweden samt S.O.G ( Scandinavian Outdoor Group) arrangerar vilket går ut på att man flyger in massa outdoor folk från hela europa för att locka dem att köpa produkter och tjänster från Sweden. Återförsäljare, retailers, journalister, tillverkare mfl. var där och trots att det var ett jobb med löjligt dåligt betalt är det ändå schysst att ha varit med. Fick chansen att umgås med en del kul folk. Bland andra Kate Burk från England - Editor på Climber Mag.

Så till klättringen. Alla får klättra utom jag. Glömde nämna att Jimmy har gjort Tweak freak ss under en oplanerad solotrip till Kjuge.


Som jag nämnde innan hade jag tidigare i förra veckan innan jobbet Hult på visit. Som ofta annars hade han extremt svårt att bestämma hurvida han skulle stanna hemma eller åka på en kortweekend till Bohuslän och tillslut drev beslutsångesten honom att ta till slantsingling. Jag hörde ett dovt klirr i luren och några sekunder senare kunde jag konstare att Hult skulle hämtas upp om några timmar.

Det blev en sväng till Häller och senare också svång förbi Lyse där vi på baksidan "Dubbelaretenblocket" fann ett par riktigt schyssta problem som undgått mig totalt. Ett av dessa han jag få till innan mörkret. Hult hade en sån dag då man bara kommer nära men inte riktigt får till det.

From my point of view i
skrivandets stund...

Nu ska jag också klättra... och jag ska gör det bra!

Over and out/DO

No comments: