Friday, November 21, 2008

Blogginlägg 16/11 08

Tiden här går mycket fortare än den gjorde in France. Vi är redan inne på tredje veckan har hittils bara haft 9 klätterdagar varav kanske tre har varit bra.

På torsdagen i förra veckan uptäckte vi till vår stora lycka att i samband med ett omslag i vädret att temperaturen och luftfuktigheten sjönk betydligt. Tisdagen innan när vi var i Cresciano tog det mig en och en halv timma från att när vi började ha haft perfekt hud till att ha slitit ner den så att det blödde ur samtliga fingertoppar.

Ever since har vi bara klättrat i Chironico så när som på en dag i misär i Cresciano då vi igår gjorde ett fösök men lika snabbt som vi kom kunde konstatera att det kanske inte var så bra som vi hoppades. Det går inte att klättra där när det är sol. Det blir stört svettingt och huden ramlar av fingertopparna utan att man behöver röra stenen.

Jag har övergått till att i stort sett inte göra ett skit på kvällarna. Jag har tröttnat på att vara instängd i den här jävla lådan kväll efter kväll. När vi kommer hem äter jag diskar och lägger mig. Sover 11-12 timmar per dygn nu...Jag frågar mig om det är så nyttigt som jag upplever det....

Vi har börjat upptäcka Chironico allt mer vilket inte inte är bra. Stället är för stort, för bra och har för många problem jag måste få klättra. När vi sen också får se Brione och Sonlerto kommer allt att bli katastrof. Det kommer troligtvis att slå slint totalt när det går upp för mig hur mycket jag har att göra. Det var nog så jobbigt innan när jag bara hade de svenska problemen att bekymra mig över.

Jag förstår vad Dave Graham menar i Dosage 3 - You will never have enough time to accomlish what you want to accomplishe here...Det finns inte tid att vila här. Det är för mycket man vill göra. Varje dag vi klättar vill jag göra det som om det vore den sista men samtidigt måste man försöka vara lite disciplinerad för att orka med i längden. Ändå blir det lika förbannat så att man när man kommer hem inser att man kanske ville lite för mycket under dagen och att det kanske inte vore så dumt att vila kommande dag.

Jag börjar få ångest. Hur ska jag hinna. Jag vill inte härifrån. Allt jag kan önka finns här - Obegränsad bouldering... Snart kommer också sticket...

/DO

1 comment:

Tobbe said...

I skåne snöar det i alla fall. ha de :D