Tuesday, December 9, 2008

Borta bra men hemma bäst...eller?!

Ok, så här ligger det till. Jag är hemma igen. Flydde Swiss efter att jag på onsdagen i förra veckan, utöver kass osammanhängande klättring den dagen liksom den gångna veckan, förkylde mig rejält och vaknade upp kommande dag med feber och halsont...Igen. Detta var droppen som fick bägaren att rinna över för min del och planen att stanna ytterligare ett par veckor och hoppas på väderomslag gick i stupet då jag bokade hemresa redan nästa dag. Kändes lite ledsamt att åka därifrån men jag pallade inte att knalla omkring i blötsnön och leta torra boulders nomore och som Dave Graham beskriver väderläget i Ticino i sitt scorecard - Ticino weather has gone from really-shit to complete-and-utter-catastrophe, så kändes det inte motiverat att hänga kvar i en vecka till vilket nog också var tur att jag inte gjorde då jag fortfarande är sjuk. Det verkar dock vara på väg att gå över och jag har fått till lite klättring här hemma.

Med detta är det bara att konstatera att sagan om Frankrike och Swiss -08 är slut och aldrig blir det som man tänkt sig :-) En sak vet jag dock for sure och det är att det dröjer inte länge till jag är tillbaka...



/DO

2 comments:

Tobbe said...

tillbaka till hemlandet ser jag :D Kjuge på söndag? /Tobbe

Daniel Olausson said...

Japp! Tyvärr... Kan nog inte denna helgen men kommer ner i början av januari i ett par dagar...

Hade/

DO