Tuesday, November 10, 2009

Mera elände

Regnet bara fortsätter att ösa ner. Enligt prognosen skulle de lätta och bli uppehåll fram på eftermiddagen men det är inget vi har sett någon tillstymmelse till.

Blev inte mycket mer gjort i Linköping. En snabb tur till Höversby för att jag skulle få göra iaf. ett problem till, Silverado. Verkligen inte någon go uppvärmning. Jag har aldrig kännt sån smärta i fingrarna, som för övrigt redan sedan innan har ömmat lite. Avslutade mitt besök på inomhusväggen i Hangaren...

Åkte på förmiddagen igår vidare hit till Västervik och direkt vid ankomsten plockade jag upp Stefan och for vidare ner till det nya området Misterhult, fyra mil söder om VVIK. för att scouta nya boulders. Vi fann ett tiotal nya block vilka hyser ett par riktigt fina linjer och vi hoppas på att eventuellt kunna dra ner imorgon och prova en av dem. Vi drog sedan vidare till ett annat gäng block på vilka Stefan redan börjat öppna problem. På dessa kommer gå att göra ett gäng sinnessjukt balla problem. Vi tittade bland många andra fina projekt på Hori Yo assisen. Bland de bästa jag sett på länge. Satans coolt problem. För personer med normal lekamen (läs, inte +24 Index) bör man i varje fall mäta 190 cm från topp till tå och givetvis då också mellan vingspetsarna om man överhuvudtaget vill kunna drömma om att göra problemet. Jag är i stort sett fully extended mellan greppen och då får jag ändå allt som oftast höra att jag lever på min längd. Men hur som helst, fett problem!

Kör på Oasen med Stefan ikväll i väntan på att turen med vädret ska vända så att jag förhoppningsvis när jag skriver nästa gång kan rapportera om en go utomhussession,,,





/DO

No comments: