Sunday, January 23, 2011

Hale-Bopp

Jag är oerhört glad att kunna meddela att jag idag gjorde superklassikern Hale-Bopp i Cuisiniere. Det var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse. Egentligen var tanken att spara den till lite senare av vistelsen här då jag inte ville riskera något med mina ömma fingrar men till följd av nattens regn beslutade vi vid frukostbordet för att bege oss dit. Detta i hopp om att den skulle kunna vara torr då den ligger på en höjd och om inte annat skulle vara lätt att torka.

Väl på parkeringen till Isatis och Cuisiniere tog vi det lite chill ett tag för att försäkra oss om att jägarna som häromdagen skrämt oss till att lägga benen på ryggen i och med deras enorma skjutkavalkad idag inte var i krokarna. När så kusten var klar gick vi raka spåret till  Hale-Bopp och väl där, efter ett par snabba rekryteringsförsök, började jag försöka. Direkt var jag uppe vid kanten och nosade och bara något försök senare var jag över den samma tillräckligt bra för att kunna hängt kvar om det inte varit för att jag var för långt ifrån väggen med kroppen. Likadant såg det ut kommande 5-6 försök, om man bortser från ett då jag hade rejält häng, jag var över kanten nästa hela vägen in till andra leden men för långt från väggen för att kunna hänga kvar. Jag började då tvivla på om jag skulle ha tillräckligt med krut i kroppen för att få den gjord idag och när jag gick på för nästa försök hade jag börjat tappa hoppet en aning. Inte bättre blev det utav att jag kände hur jag gled i crimparna när jag klev på men till min stora förvåning och enorma glädje fann jag mig själv sekunden senare hängande i kanten och fick, trots att jag det verkligen inte kunnat tro eller ens vågat hoppas när vi i morse åkte från giten, toppa ut ett av mina absoluta drömproblem.

I mina ögon måste Hale-Bopp vara världens bästa dyno, jag har i alla fall svårt att föreställa mig hur det ska kunna bli mycket bättre. Två klockrena lister och två perfekt placerade fotsteg på en i övrigt blank vägg från vilka man tvingas göra en lång färd genom luften för att nå den perfekt formade juggkanten. Film kommer...


/DO

9 comments:

Peter Erhard said...

Yay!

Martin said...

Grymt!
Gratulerar... blir sugen på att komma ner och ansluta till erat sändartåg. Får se vad fingret säger om några veckor.
Klättra på och ha sköj så länge.
Martin

Anonymous said...

Gött gratulerar och fan vad kul att allt verkar stämma :D
/Gross

Martin said...

Du krossar allt !
Grattis

Anonymous said...

Grattis! fan vad coolt att sätta en sån ULTRAklassiker!
/Geir

tompa said...

Dynokungen!

Viktor said...

Härligt! Det måste varit den nya borst-stickan som fällde avgörandet. Eller?

Anonymous said...

Tappa hoppet...hehe. Grattis för övrigt. / seb

Daniel Olausson said...

Bugar, bockar och tackar för gratulationerna!

Viktor, det var såklart din stick som tillförde det lilla extra som krävdes för att jag skulle nå hela vägen...

Martin, hör av dig när du kommer ner!