Thursday, March 31, 2011

Triple Axel från Luc Percival

Under förra vårens vistelse här i Font träffade jag och lärde känna fotografen Luc Percival som sedan ett par år tillbaka satsar helhjärtat på att försöka livnära sig som professionell fotograf. Han har bland annat intrikat sig på att fota ett av hans sedan tidigare stora intressen, klättringen, och det är lite där jag kommer in i bilden. Luc har behövt någon att fota under hans besök i Font och när han ifjol frågade om jag kunde tänka mig att agera modell, vilket mer eller mindre innebar att jag skulle klättra på som vanligt men med honom i bakgrunden i färd med att ta bilder, tyckte jag att det lät som en kul grej. Liksom förra våren har han i år varit på besök för ett par fotosessioner och resultatet av dessa kommer allt eftersom att presenteras här på bloggen.

 Triple Axel i Rocher du Cassepot, ett problem vars tekniska och lite känsliga
klättring gör den till bland de bättre boulders jag klättrat här i Font. 


/DO

No comments: