Tuesday, August 14, 2012

Video of the week - Illusion & Nikita, Västervik

Det känns som att det börjar bli dags för lite omväxling till alla bilder, och då jag sitter på en del filmklipp från våren tänkte jag för att bryta mönstret börja jag kasta upp dessa.

Först ut blir en kortis med två problem på Mommehålstenen i Västervik som jag lyckades skrapa mig upp för en bister dag i Januari. Fina problem, Illusion rekommenderar jag varmt. Nikita är kanske inte det första problemet jag skulle nämna när det pratas bouldering runt Västervik, mest för att den är förbannat vass. Man ger sig inte gärna på den om det inte är i alla fall minst lika kallt som när jag var där, förutsatt att man inte har någon form av asketiska drag i relationen till sina fingertoppar. Men moven är roliga och är det som sagt bara kallt är den väl värd att göra.




Vidare så har jag kommit fram till att jag ska göra ett försök att skriva på Engelska. Det slog mig här en dag att lika många av mina vänner och besökare här i bloggen som förstår svenska, gör det inte, och förstås skulle det vara roligt om även dessa kan följa mig inte bara genom att titta på bilderna och filmerna. Vi får se vart det hela leder, kanske är det ett påhitt jag ger upp fort i samband med att jag inser hur mycket svårare det är att uttrycka sig genom något annat än sitt modersmål. Eller också visar det sig vara uppskattat, vilket jag hoppas och tror. Hursomhelst blir detta tills vidare mitt sista inlägg skrivet på svenska...


/DO

No comments: