Thursday, July 3, 2008

Hylte highlife

Tillsammans med en stor skara Kvibergclimbers och därbland en ny bekantskap i form av engelsmannen Philip bar det idag av till Hylteberget. Varmt sammanfattar dagen ganska bra. För varmt är inte helt fel att också nämna att det var. Ett klokt beslut av den större delen av skaran - Till en början alla utom Magnus och jag - var att fly till Plockepinnväggen där solens strålar hade svårare att nå fram jämtemot vid Abstrakt och Forex.

Flygturer börjar sakta men säkert formas till en tradition när Magnus och jag uppehåller oss kring samma bultlinje. Idag var det min tur att prova vingarna när jag skippade ett klipp på ett flashförsök på någon 7a vilket borde gått vägen om jag inte ställt mig fel och desperat hoppat efter slutjuggen istället för att lugnt rest mig till den. En halv sekund senare hängde jag i alla fall 7 meter längre ner och hade varit typ 5 centimeter från att krossa Magnus skalle mot väggen.

Gratulerar gör vi Ida som idag gjorde personbästa i och med hennes send av Monopol 6c efter att ha sälat sig upp på den minst sagt onödiga slutmantligen. Vi spekulerade i vad som egentligen är grejen med att flytta upp ankaret ovanför kanten på leden vilken är det naturligaste slutet på den, till en stenjävel en och en halv meter högre upp.

När man ändå är i farten och skickar gratulationer hit och dit får vi passa på att också gratulera Klara (Magnus flickvän) som om en kvart fyller år - Ha den äran!

Bilderna från dagen ligger för stunden i Mörkrummet och väntar på framkallning så det dröjer som vanligt lite innan dom kan komma att publiceras.


/DO

1 comment:

Jimmy said...

Det känns om du också ligger i mörkerrummet... och SOVER!! BILDER NU!! :D