Thursday, February 14, 2008

Faktum är

Själv besökte jag idag den nya grottan i Timmerås som jag hittade i måndags för att känna på den kanonfina linjen i taket där. Det hela slutade dock abrupt med att jag efter typ tre tries gjorde sönder ena startgreppet. Trots detta skulle det ändå gå att göra starten, om men blev det betydligt hårdare så jag fortsatte att jobba. Efter ytterligare tio försök rev jag loss också nästa crimp och därmed blev det ett faktum - det går inte att klättra problemet och jag ljög i tidigare rapport, både när jag sa att det var fin stenkvalite och när jag sa att jag kommer hänga där i vår. Detta var med all säkerhet mitt första och sista besök på Timmerås. Verkligen synd för problemet var fint, 3 - stjärnigt enligt mitt tycke, hårdare än jag trott och så passade det mig väldigt, väldigt bra. Men nu spelar ju inte det någon roll och man kan väll kanske säga att de inte längre passar någon särskilt bra, om man inte heter Dave Graham och kan crimpa atomer...

Så nu kan man ju vända på steken och avråda alla att överhuvudtaget tittade åt de hållet, varesig man bor i Malmö eller under stubben två meter där ifrån.

Ledsen "Granskarna", bilderna uteblev, jag hann inte ta några innan jag demolerat stället.

Men, men det är bara att ta nya tag så att säga. Sökandet efter nya boulders fortsätter...


/DO

No comments: