Friday, February 29, 2008

Aint life grand

I dag var jag åter vid Taket på Kolsby. I sommras lyckades jag där efter en del jobb göra "Aint life grand". Så som jag upplever det problemet så är det efter ett move till en jugg/sloper en pendel där man är tvungen att hålla upp fötterna för att inte dubba som utgör cruxet. Det hade jag väldigt svårt för tills Henrik Hult första gången provade och hittade ett tålås som tillät att göra movet utan att tappa kroppen. Problemet blev nu lite lättare men vi tror den ändå är 7A.

Drygt två månader efter att jag gjort den och en månad efter hans första visit var Hult åter på besök och då kom första repetitionen. Med den fotbetan han hittat blev det möjligt/möjligare att att göra en variant utan en stor hylla som man står på annars - Idag gjorde jag den. Istället för pendeln är det nu movet till juggen som är de svåra. Man hänger ganska utsatt i en dålig pinch och en crimp och enda stödet från fötterna är en häl/toehook. Jag har känt på den två gånger innan men sammanlagt gjorde jag inte mer än kanske 15 tries innan jag gjorde den så jag är helt vilsen vad gäller graden.






Till min stora förvåning så var nästan allt annat blött så nu blir det Domen - Ses där om två timmar : )


/DO

No comments: