Sunday, March 23, 2008

Hard Work

Det slutade snöa som jag hoppades, men kylan den bestod. När jag idag på förmiddagen gjorde mig iordning för att gå ut pälsade jag på mig rejält och ställde in mig på att det kommer vara svin kallt, men solen den värmde och det var kanon att vara ute.

Eftersom jag som sagt trodde det var kallare än det egentligen visade sig vara ställde jag in Studseröd och gick istället till Taket. Det blev hard work på TRL och jag gjorde moven jag inte gjort innan men när jag skulle försöka länka från start hade jag skavt hål mitt pekfinger och kunde inte klättra längre. Det är liksom en vass kant som stoppar handen från att slida längs railen man gör första hårda movet ifrån och den skaver fort hål då man håller kvar handen ganska länge varje press. Jag försökte tejpa men det hjälpte mig inte. Fick som sagt ialla fall gjort de resterande moven på den och det är jag väldigt glad för - It´s a dream coming true this boulder. Nu är det bara att länka så om bara det ges tillfälle att köra ett par sessions till med bra stick gör jag den nog. Den är väldigt friktionsberoende i början och idag kändes det som att sticket var det bästa det varit på hela vintern. Jag hoppas på ett par liknande dagar så smäller det.






Nog om mig. Johan Andersson som befinner sig någonstans i USA har gjort Shingles 7C+. Under sin tid där borta har han bland annat också gjort två 7C, en 7B+ och tre 7B. Den ena 7B, Black Mamba i Hueco Thanks är av det flesta som gjort den föreslagen som 7C eller 7C+ men Johan och Stefan Pettersson hara föreslagit 7B respektive 7B+.

Förhoppningsvis börjar Johans fingrar bättra sig så han kan komma igång på riktigt i år och fortsätta göra hårda problem där borta i USA.

Magnus Högstöm är i farten han också efter en långdragen förkylning. Han var ute på Hönö i förra veckan och gjorde The young man and the bathtub - 1st rep?
Den graderades 8A av jug.nu (tror jag) men Magnus föreslår 7C. Hans kommentar var att det var svinkallt och det kan jag kanske förstå. Det känns som att Hönö är det sista ställe man beger sig nu.



/DO

No comments: