Tuesday, March 18, 2008

PSYKED

Idag har jag och Frans gjort i ordning landnigen på Fishermans Freind i Studseröd. Tidigare har man startat sittande på ett stort block och är därmed varit väldigt nära marken/blocket vilket gör att man lätt dubbar när man gör första och andra movet. När jag varit där och jobbat på den har jag bara velat ha en platt landning utan sten men inte trott att det någonsin skulle gå och flytta blocken som väger säkert 500 kilo styck - Tills idag. Vi skulle bara flytta ett par mindre stenar för att göra ett nytt projekt möjligt men vi fick bort vartenda block tackvare spett, slägga och en del vilja och nu är Fishermans Freind två move längre och har gått från att ha varit trestjärnigt till att nu vara femstjärnigt på en skala av tre. Jag är så glad just nu och kan inte bärja mig att få åka in och göra den. Tyvärr (?!) åker jag till Rosendal imorgon och stannar i tre dagar. Först på fredag kväll är jag hemma igen och på lördag ska jag jobba. Kanske på Söndag - Cant wait.

Jag har kommit på mig själv med att ha så många projekt som jag går och tänker på som jag vill göra. Plus att varje gång jag går ut så finner jag nått nytt projekt - idag hittade jag två plus att vi möjlig gjorde ytterligare två nya linjer som jag sneglat på ett tag men som inte gått att göra pga. den dåvarande landningen.

När jag sitter här och skriver så kan jag komma på ialla fall 10 projekt som jag vet att jag kan och VILL göra. De flesta är dock för mig väldigt hårda och kräver en del tid för att det ska gå men jag har en helt underbar känsla i kroppen och känner mig helt galet psykad att gå ut och bara sända allt och vill verkligen göra det men så försöker man och så kommer man på att det kanske inte är så lätt utan som sagt så kräver det ganska mycket tid och... Suck, jag vill bara klättra varje dag utan vila och avbrott.

Många av projekten jag hittar är linjer som jag tittat på tidigare men inte trott jag kan göra men allt eftersom så öppnar det upp sig mer och saker som jag länge drömt om att göra och nu är det inte framtida projekt utan nutida...

Det som gör mig extra galet psykad är att varje nytt projekt jag hittar är bättre än de innan och alla är så fina och väldigt speciella och unika. Det finns egentligen inget som liknar det andra vilket är sjukt kul.

Efter idag är det Studseröd som drar mest. Nästa vecka ska jag se till att spendera så många dagar där som möjligt men smhi lovar mera snö nu när den som kom igår gått bort. I och för sig så har dom inte rätt för ofta så det är bara att hoppas.

Men egentligen känns det här med projekten väldigt bra. Innan har det varit perioder då alla problem som jag nu längtar efter att få göra har varit så långt borta att jag inte varit motiverad att jobba på dem men nu är alla så nära.

Jag tror och hoppas att mitt scorecard kommer se väldigt annorlunda ut om ett par månader. Om allt går so jag vill så kommer det i alla fall vara ett gäng fler 3-star boulders men om de kommer vara särskilt hårda de tror jag inte.

Men som sagt, jag är SUPERPSYCHED!

/DO

No comments: