Sunday, June 15, 2008

Veckoslutssammanfattning

I Torsdags var det Mellbydalen som jag kände lockade mest och på plats var jag och knotten. Jag kände mig måttligt omtyckt bland mina medmänniskor då inte en käft kunde tänka sig att spendera några timmar i Mellby med mig.

På plats hann jag i princip lägga ut crashpaden och snöra på skorna innan ett moln av småknott hade vittrat sig till mig och skoningslöst attackerade varpå jag fick slänga ihop mina saker och springande fly till något annat problem. Detta upprepade sig vart jag en kom och 119 bett och två timmar senare var jag tillräkligt trött på stället för att inte orka stanna utan retirerade till Domen.


Åter till GBG även på fredagen med destinationen Fjälbo och Skivblocket för att klättra rep. En stor men samlad skara bestående av Grabbarna grus, syskonen Highstream samt Olof och jag själv var det som begav oss. Magnus och Olof kacklade hela eftermiddagen om flera leder som jag borde prova varpå jag tillslut inte längre kunde still. Väl där avtog tyvärr extasen lite när jag insåg att tidigare dagar hade slitit ut mig mer än jag trott. Jag ville ändå försöka göra något något men i slutändan blev det blocken nedanför som lockade mer än lederna och min hårdaste tick för kvällen var i form av ett boulderproblem. Om någon kan berätta vad det är för problem på bilden nedan är jag tacksam.



Lördagen och söndagen har för min del haft ett gemensamt tema - Jobb, jobb, jobb och mera jobb.


/DO

No comments: