Wednesday, June 25, 2008

Luspank men livet leker

Första inlägget från min Sony Vaio som jag brända alla mina surt förvärvade pengar på igår efter lång väntat och drömmar om att få ha en egen dator att jobba med. Ny dator, nya program - Nya möjligheter och jag är supernöjd med mitt köp.


Utöver att bränna mina slantar har jag hunnit med två dagar repklättring med Axel Hultqvist och Emil Rylander. Igår på Vindön och idag i Viks Kile. Igår gick det bra och jag fick till Styrbord på andra försöket. Helt knäppt var det - Jag gjorde vänstervarianten Babord för några veckor sedan och ända sedan har jag varit sugen på att prova den högra varianten vilken fögyller graden 7b med ett plus. Jag fick lite beta av Emil och Axel och gick på den för att känna på greppen och cruxrörelsen från crimpen. Det visad sig dock att jag fattat fel och tog fel crimp och gav upp i onödan. Ner igen och jag tänkte jag känner iaf. en gång till innan jag vilar. Jag gick på gjorde första moven, tabbade mig lite och trodde att det redan var kört, sträckte mig ändå för crimpen vilken visade sig vara bättre än jag trott, ställde om fötterna, tog slopen, drog och fick juggen. Här var jag nära på att hänga innan jag insåg att det var ett regelrätt press jag var uppe på, även om det inte var menat så från början. Emil och Axel skrek "kör på" varpå jag klättrade till toppen och klippte ankaret utan att i själva verket förståt att jag faktiskt gjort den.

Idag gick det inte särkskilt bra för någon av oss. Vi var väl trötta antar jag?!

Imorgon bär det till West Coast Riot för att kolla på bland andra Millencollin, NOFX, Bad Religion, Flogging Molly och många, många andra band - Can´t wait!

/DO

No comments: