Sunday, February 28, 2010

Blåst

Nu har jag legat i min säng sedan typ halv åtta igår kväll och jag planerar att inte gå ur den förrän imorgon. För första gången på riktigt länge har jag beslutat att ta en vilodag då jag inte gör något annat än just vilar. Emellanåt är det dock tämligen svårt att hålla sig i skinnet då allt är ovanligt torrt ute efter nattens och morgonens häftiga blåst och väderprognosen säger att det eventuellt kan komma att regna imorgon, förvisso en prognos som jag inte litar särskilt mycket på sett till antalet rätt den har haft hittills i vår. Men nog känns det ändå som att gå ut och försöka slita sig upp för något idag är lite som att skjuta sig själv i foten.

Vad har hänt det sista då, inga direkta major ascents i varje fall så därför inte så mycket att berätta. Jag går fortfarande och samlar mod nog för att våga åka tillbaka till Rocher Sablons och Rainbow Rocket.


På fredagen var jag i Rocher Fin med Neil Hart och Chris "The Orc" Searle. Fint område som lämpar sig oerhört bra för lite lugnare dagar - Många lite lättare problem, nästan alla med såpass bra landningar att det inte ens krävs crashpads i en öppen och vacker omgivning. De enda som kanske kan ses som en nackdel är den i jämförelse med många andra områden ganska långa anmarschen, som dock i sin tur leder till att området inte blir fullt lika crowded och därav enligt min mening gör det hela till något positivt.


Igår fick jag för första gången se Petit Bois och Rocher Greau och jag gjorde där ett par fantastiskt fina problem, l´Oeuf och Les Poids de Soupirs. Den förstnämnda är jag oerhört nöjd att jag gjorde då den allt annat än passar mig bra, kanske resans hittills mest minnesvärda send. Fantastiskt fint problem men som sagt verkligen inte min stil...

 




/DO

No comments: