Friday, February 5, 2010

Bleau visual

Fortfarande ingen klättring för min del till följd av mitt ömma finger. Jag börjar få ganska svårt att hålla mig i skinnet men tydligen måste jag vila i alla fall två dagar till. Och det hela medför en viss ångest. Varje dag här nere är guld värd i mina ögon och det är inte direkt kul att sitta bredvid och se tiden rinna förbi. Men snart, då jävlar ska jag ta igen mina förlorade timmar och fort ska de gå för jag har som sagt ingen tid att förlora.

Igår fick vi bevittna när Mickey, en gammal vän till Jimmy och Sammy, gjorde Apparement 7C+ - 8A+ (Tydligen olika grad beroende på hur lång man är). Fantastiskt duktigt klättrare. Han gjorde utöver den också Sideways Daze 8B på 20 minuter och tidigare har han bland mycket annat hårt gjort The Dagger 8B+ i Cresciano och Kheops assis 8B+. Och de bästa av allt är att ingen vet vem han är...

Jag har försökt fota lite nu när jag inte kunnat klättra men vad beträffar resultatet är jag allt annat än nöjd.


Teamwork på Apparement


Sebbe värmer upp i Bas Cuvier


Sammy leker med "Hunden" i
Cul de Chien








/DO

4 comments:

Anonymous said...

Det låter som som du drabbats av något liknande som hänt mig vid fyra tillfällen. Jag vet inte riktigt vad det kallas men är ganska vanligt när man får pockets med två eller tre fingrar och sen plötligt får en hög belastning på handen.

Ofta har jag kunnat klättra ganska omgående men utan att ha någon som helst styrka i fingret. Det har väl tagit ungefär ett halvår innan man känt att man fått tillbaka full styrka.

/Bruno

Daniel Olausson said...

Oj, jag vet inte om jag känner mig direkt försvagad i fingret. Jag kan dra lite i de utan att de gör ont men när jag drar hårt känner jag av de i handen och hela armen. Har provat att crimpa lätt och då känner jag inget och vet inte om jag känner mig direkt svag. Ska börja klättra snart så får vi se. Jag hoppas verkligen inte på ett halvår...


/DO

Anonymous said...

Det var det jag menade. Fingret kändes ok men det var senan och muskeln i underarmen som kändes klena och det brukar ta ett tag innan det går över. Men oftast har jag klättrat på som vanligt.
/J

Daniel Olausson said...

Okej. Så länge jag kan klättra som vanligt är jag nöjd. Gör de lite är de inget jag bryr mig om så länge jag vet att de inte är någon fara... Tack Jon!


/DO