Monday, February 15, 2010

Efter snön

Trots snön som kom i början av förra veckan har jag på något vis lyckats få klättra mer det sista än jag gjort tidigare på hela resan. Jag har inte vilat på typ 10 dagar och det märks när jag ser ner på mina stackars fingertoppar. Så här lite hud som jag har kvar nu har jag inte haft sedan vi kom hit och de får väl ändå ses som någon form utav gott tecken. Jag har inte uträttat några direkta stordåd men har klättrat ganska många problem, slitit hårt och kommit nära på de senaste tillskottet på min ticklist, Rainbow Rocket, och framförallt haft kul. Jag har gjort två slabbar, båda ca 6C (L'Angle à Jean-Luc & La Forge),en flash och den andra på andra försöket och med de är jag obeskrivligt nöjd. Om man ser till mina slabbklättrings-skills går dessa två bestigningar att jämföra med överhängande 7C-tickar. Igår avslutade jag också dagen med att göra L´Hélicoptér i Bas Cuivier. Ganska spännande problem vilket krävde 5 tries. 2 innan jag ens vågade hoppa och 3 för att hänga kvar...




Rainbow...

Vidare har vi också fått besök, Erik och Robert från Norrköping. Kul när det kommer lite nytt folk med mycket motivation då det tenderar att smitta av sig på oss andra. Helt vilda är dom och ämnar köra även imorgon men jag tänker försöka tvinga mig själv till att ta två sammanhängande vilodagar för att sedan på torsdag återvända till Cuisiniere och Hale-Bopp.


Erik i Canche aux Merciers











/DO

4 comments:

Anonymous said...

Fina alkisar på parkbänken
/ Henrik

Daniel Olausson said...

De e goa gubbar... Hehe...

Anonymous said...

Trevlig läsning som vanligt! Har ni någon aning om hur länge ni ska stanna? Själv sitter jag här hemma, ensam, ledsen och med klätterpolare som inte kan ta ledigt.
Jag vill inte utnyttja er gästvänlighet, och passar det inte så förstår jag. Men om man hade kunnat knö in sig någon vecka i mars så hade jag kunnat bidra med mycket kärlek.

/ Isak från fabriken

Anonymous said...

Fan Isak åk inte dit i ditt tillstånd
deras kärlek mäts i rötjut
/ Henrik