Saturday, May 10, 2008

Fishermans Freind

Åkte idag till Studseröd för att försöka repetera Fishermans Freind. Enda sedan jag i Mars gjorde den har jag levt i tron att den skullat vara soft men som det kändes idag så är den nog ett av de hårdaste problem jag klättrat. Jag slet som ett djur och mina fingrar trasades sönder i takt med att musklerna vek sig - Jag skyller den jävla repklättringen att jag blivit så klen.

Kvällen hade tidigare inletts med sommartraditionen nr.1 - Kortspel med min galna farbror vid deras husvagn. Vann det gjorde jag som aldrig förr och kanske var det därför jag inte kom upp för FF.

Myggorna har med värmen börjat våga sig fram och det är inte oannonserat dom gör entre. Jag upplever att dom är hungrigare än aldrig förr och jag är deras Fil´et migon.

Egentligen ska jag till Ulorna imorgon men som det känns i skrivandets stund så får det bli restday och på´t igen på Måndag.


/DO

No comments: