Saturday, May 10, 2008

Med goa gubbar från GBG

Tillsammans med tre goa gubbar (eller kanske är de fortfarande i grabbstadiet) från GBG vid namn Fredrik, Viktor och Markus / Grabbarna Grus / Trip, Trap Trull begav jag mig till Utby för some chill sportklättring. Stämningen var på topp och vädret kunde inte vart bättre. In på ICA för att proviantera sedan rask marsch till Fjällbo och vilken kväll det kom att bli väl där. Freddan placerade den som topp 5 i sitt liv vilket väl knappast kan vara ett dåligt betyg, eller - Hur händelserikt har mannens liv varit?!

Diverse värdelösa vitsar kunde man höra om man befann sig i vår närhet vilka i flesta fall Fredrik kan skyllas. Även andra små diskussioner ägde rum denna fredagkväll men av censureringsjäl förteller inte historien allt.




Klättringen då - Glömda väggen är trots ynka sex leder väl värd ett besök, i alla fall om man som jag av olika själ är nöjd efter fyra klipp och tio meters klättring. En av lederna, Par är kalasfin och rekommenderas verkligen. 6a slabben strax brevid vilken ser ut att bjuda på brottning från första klipp till ankaret är allt annat än vad man tror (...eller jag trodde) vid första anblicken och är alltså också väldigt fin. Samtliga grabbar grus lyckades dogga Birdie 6c.


Mackan på Boogie 6a


Viktor fick inviga sin nya firningsåtta och han gjorde det med stil - Det tog honom två försök att överhuvudtaget få ner repändarna till marken vilka hade en oerhörd förmåga att dra sig till en krokig gren - Detta kan ju dock aldrig skyllas på kastaren.




När fingertopparna hade fått sin dagliga omgång hudvård kröp vi upp på kullen och grillade korv och drack ljummen öl. Sedan som ett skott till centralen för att inte missa bussen hem och så var även denna dag över.




Det har varit lite klent på bild- och filmfronten de sista och jag ber om ursäkt och lovar att bilderna kommer så fort jag får hivat in dem från allas kameror och hårdiskar.



/DO

No comments: