Tuesday, January 5, 2010

Day 1

Så sitter man åter i Giten efter vad som kan sägas vara den första riktiga klätterdagen. Inofficiellt sett så hans det med en kort tur till Dame Juanne igår men inte särskilt mycket uträttades, i alla fall inte utav mig.

Dagen spenderade vi i L´elephant och Manoury, vilka nog i allra högsta grad kan anses vara några utav våra hemmaområden då det ligger belägna 500 meter från ytterdörren. Rent klättermässigt har saker och ting inte tagit någon direkt lysande start. Jag känner mig förbannat svag och seg och garanterat är det resultatet av den jävla volymträningen jag ägnade mig åt under mina två sista månader i landet. Det är fan inte bra att löka omkring och inte ta i alls under en så lång sammanhängande tid. Det är dock inget jag bekymrar mig något större över då jag vet att det för eller senare vänder och jag går istället bara omkring och njuter åt att inte behöva sitta hemma i svinkylan i Sverige och sura.


Sammy på Coup de lune
i L´elephant

Det går fort att bli påmind om varför man tycker det är så kul att klättra här. Jag vill fan göra allt i alla områden, lätt som svårt. Och det spelar ingen roll om det är tak, slab, prow, dyno, överhäng eller whatever, det mesta ser ballt ut. Hittills har det i stort sett bara blivit just lätt men senare ska jag också försöka nosa upp ett projekt eller två och nypa på. Vi får se hur det går...


Vilo- och Facebookdag...

Imorgon blir det mest troligt lite utav en vilodag. Kanske åker vi en kort sväng tillbaka till Manoury men för min del skulle jag tro att det blir många knop gjorda med tanke på hur allt känns nu. Vi får vänta och se...




/DO

No comments: