Friday, January 22, 2010

En utav tjugo

Vädret har artat sig till det bättre och idag har man för första gången kunnat klättra utan att ha behövt ta till handuken och ofantliga mängder krita. Tyvärr ser det hela inte ut att stå sig utan imorgon väntas nya regnmoln störta in över Bleau.



Dagen spenderade jag i Bas Cuvier bland britter och galna fransmän. Formen för stunden lämnar mycket kvar att önska och jag får försök glädja mig åt allt jag lyckas släpa upp min svaga kropp för. La Congue á Doigt/ La Cle de Droite (eller La Clé som den bland många är känd som) var ett problem som jag tog mig upp för under dagen och vilket problem. Känns som att den representerar Fontan så som jag ser det och för mig är den en stark kandidat till de finaste problemet jag hittills gjort här. Kul att man trots dålig form kan få chansen att göra en sån.


Carnagezina

Dagen avslutades under Carnage och jag hade äran att klättra med Mr. Dose of Font a.k.a Neil Hart, som för övrigt poserar på bilden ovan. För första gången fick jag också chansen att prova den ovan nämnda klassikern och om det inte varit för att jag kände mig helt stukad efter föregående eskapader hade det baserat på hur det kändes inte förvånat mig om jag sänt den.

Livet i den lilla giten i Larchant leker alltså inte direkt men de går vidare...





/DO

No comments: