Monday, April 7, 2008

Borstning och Arkeologi

Idag kände jag mig återigen lite krasslig så jag beslöt att hålla mig inne men på eftermiddagen när regnet upphört och solen började titta fram kunde jag inte hålla mig inne längre. Det bar iväg till Studseröd och stora blocket för att borsta upp två projekt som startar i samma grepp som Fishermans Freind samt för att förtsätta gräva ut Chrab Schak.




När min utgrävning var så gott som färdig så stötte jag på något som liknade en gammal kruka. Jag började pussla ihop bitarna och visst var det just en gammal kruka jag funnit. Frågan är bara hur gammal den egentligen är men oavsett åldern är mina arkeologiska talanger uppenbara och jag funderar nu på att sadla om.




Det har varit en del jobb med grävandet och tyvärr är det inte klartännu men det har det utan tvekan varit värt det hittills och om jag i nuläget tvingas välja ett favoritblock så tror jag det får bli detta. Jag kan inte bärga mig tills jag kan börja jobba på Chrab Schak vilken är linjen mitt i överhänget. Utöver den finns där ca 10 andra projekt så jag har att göra.


Före


Efter



/DO

No comments: