Saturday, April 5, 2008

Utby session

Min dag började klockan fem i morse då jag tvingades upp för att hjälpa min far jobba. Efter några slitsamma timmar bar det hem för ett snabbt klädbyte och sen iväg till tåget som gick raka spåret till GBG, tyvärr inte hela vägen till Utby som var dagens destination.

På väg ner försökte jag förbryllt få tag i någon som kunde tänka sig ett par timmar bland Utbys fasansfulla knoppar men ingen verkade vilja göra mig sällskap. Jim var för rädd att förfrysa sina små prinsessfingrar och vågade sig därför inte ut utan flydde till Fabben. Det såg länge ut som jag skulle bli ensam denna lördageftermiddag men när jag kom till Domen för att låna pads fick jag se två kända ansikten och grabbarna grus vid namn Fredrik och Viktor var inte sena att haka på. Som bonus hade de även tillgång till bil så jag slapp bussen.


Fredrik på
"Grodans problem"


Till en början var vädret ljuvligt men allt eftersom började det blåsa lite och det var emellanåt gansks kyligt. Jag visade sällskapet runt bland blocken och de fick prova på diverse klassiker.

Ett nytt utryck stiftades nämligen att göra "En Fredrik". Det hela går ut på att man halkar ut för en lerig slänt, genom några taggiga buskar och ut på en gångväg framför ett gäng lördagspromenerare. En ganska underhållande sakt både för personen i fråga och för publiken.




Jag nära att göra Det andra taket när vi gjorde en räd till grottan för att Fredrik och Viktor skulle testa Integrerad Maria. Första försöket på den gick bra, andra inte fullt så bra och tredje slog jag en dec under juggen. Jag gjorde ett fjärde men var då för trött. Jag borde gjort fler försök men jag stannade inte kvar då jag var helt övertygad om att jag gjorde fel på något sätt eftersom det kändes väldigt soft men efter att stött på Sennelöv och Oskar visade det sig att jag gjort precis som man skulle.


"Det andra taket"


Jag börjar tycka riktigt bra om Utby och tycker mer och mer om det för varje gång jag åker dit. Det kommer bli många dagar där framöver förhoppningsvis redan i veckan...



/DO

No comments: