Sunday, April 27, 2008

Bouldercupen i Västervik

Då var jag precis hemkommen från en skapligt händelserik helg/en och enhalvdags vistelse i Västervik där andra deltävlingen i Svenskabouldercupen igår avgjordes. Att det var hyfsat dramatiskt kan jag kanske säga utan att ljuga men det var aldrig något större tvivel om vilka som skulle segra - Magnus Högström och Matilda Sönderlund dominerade sina klasser totalt och innan trodde jag att det var meningen att man skulle behöva ta i iaf. lite om man vill vinna men tillsynes visade de båda motsatsen till detta antagande. Båda flashade vardera sex finalboulders och konkurrenterna toppade ett respektive två problem iochmed Ida Högström och Erik Karlsson.

Tvåan Ida Högström på
sista finalproblemet

Erik Grandelius på det tredje
problemet i herrarnas final


Nicolai Liebach på
herrarnas första finalproblem


Själv stod jag inte helt oväntat utanför finalen men jag gjorde mitt bästa och med tanke på förutsättningarna var nöjd.

Troligtvis var det dom bästa problem jag klättrat på i en tävling. Stefan Rasmussen och Fredrik Dahl som stod bakom dessa ska ha mycket beröm liksom resten av VK-gänget för en väldigt bra genomförd tävling. Omskruvningar av problemen gick väldigt fort och därmed kortades isoleringstiderna ner märkvärt vilket jag tror gladde de flesta.

Det är endast en grej som gör mig undrande och det gäller medaljerna - Var dom köpta på loppis eller var fan kom dom ifrån? Som enda pris var det kanske lite i underkant ;-)


Cecilia Horak på damernas
första finalproblem



Nedan en liten film som visar Magnus när han bestiger samtiliga finalproblmen. Andra ansikten är Björn Strömberg och Oskar Rennstam Rubbmark.






Resultat:
Herrar: 1. Magnus Högström 2. Erik Carlsson 3. Ry Morison
Damer: 1. Matilda Söderlund 2. Ida Högström 3. Cecilia Horak






/DO

2 comments:

Jimmy said...

Borde inte finalproblemen vara hårdare än 5A... eller såg det bara ut så!! Grattis Magnus!!

Sendit said...

Tack! kändes inte så svårt heller men fick iaf ta i lite på några ställen:)