Tuesday, April 22, 2008

Sendit i Fjällbo

Ännu en dag med strålande solsken och ännu en dag i Utby. Det var tillsammans med Magnus, Sendit och till en början också Klara som jag begav mig till de mytomspunna blocken nedanför Rabbiesväggen i Fjällbo vilka det har surrats om en hel del den sista tiden så det var en given anhallt - Inte helt oväntat var det där vi fastnade resten av dagen bortsett från en kort tur till Black- respektive White Russian.

Det kändes inte som att det var min dag idag utan jag stod tillbaka endel och kollade på Magnus som efter att inom lopet av en kvart gjort de för honom "lättare" problemen gick loss på det höga areteprojektet. Självmordsbenägen som han verkar vara gav han sig upp på den över Domens två små Borealpads, sin egen inte mkt större men något mindre utslitna PAD och med lilla klena mig som sin spotter. Jag kunde förstås inte hålla mig borta heller men jag skyller rädslan att jag inte kom upp - Klättermässigt är den ju en Piece of cake ;-)

Magnus på "Peters projekt"


Magnus var uppe och nosade en halvmeter från toppen på ett av få press från start men gjorde då en galen escape till blocket bakom areten varpå jag blev räddare än aldrig förr då jag inte fattade vad som hände utan ställde in mig på att få 75 kilo Högström i huvudet. Det gick som väl va bra och Magnus verkade trivas på blocket han landade på och fortsatte jobba på areten därifrån. Han hade lätt att kliva på och av bara en meter från kanten så han försökte känna in de sista moven och som han sa så hade det inte varit för kombinationen av landningen och brist på crashpads så hade det bara varit att trycka, men på samma gång antar jag att det är just dessa element som gör den till en testpiece.

Dagen avslutade vi nästan traditionsenligt på Utbys pizzeria där Magnus för en stund trodde att han skulle behöva punga upp med 40 kronor för en kartong att få med resterna av pizzan hem i men som tur är så var det inga giriga pizzabagare vi hade med att göra utan snarare ett gäng pajasar.







Lite updates vad gäller min ömma kropp så har jag haft ont i ryggen i en vecka och fått massage för de vilket gjorde det något bättre men i morse drog det till i hela nacken och det slutade med nackspärr så nu åker jag på ytterligare en massage al´a 400 pix vilket är nödvändig om det ska finnas någon somhelst chans att jag ska kunna åka till Västervik på lördag. Vi får se - To be continued så att säga...

För att unvika flera eventuella missförtsånd vill jag avsluta detta inlägg med att klargöra att jag i inlägget Sendingspree i STHLM när jag skrev "Expertutlåtande antyder att den kan vara enklare" då inte menade något allvar utan det var pure ironi trots att det kanske var lite difust.


/DO

No comments: