Sunday, April 13, 2008

Prosteberget

Som tänkt åkte jag till mina nyfunna block i Uddevalla vilka jag valt att kalla Prosteberget då kullen de ligger nedanför har detta namn. Potentialen är inte direkt enorm men det finns några schyssta linjer som jag vill göra och för att ligga så centralt som det gör är det helt ok.

Idag skrubbade jag fram 5 problem varav två är riktigt fina. Dessa var såklart de två jag inte gjorde men ett av de tre jag faktsikt gjorde döpte jag till Sillikon och kan ses på bilden nedan.

Sillikon 6A

Det ena av dom två riktigt fina är den man ser på bilden nedan. Den startar på areten med ena handen i en liten pocket och andra handen på en bra pinch. Sen gäller det att få foten att stanna på något av dom hala stegen och bryta över upp i en groove och via små, små grepp sträcka sig till toppen. Första movet är verkligen jättelikt första movet på Sonic, Kjugekull. Jag gjorde tillslut det movet men sen var jag helt låst och kunde varken ta mig upp eller ner.


Project...


Fujative - Det andra riktigt fina problemet. Man klättar via två lister från en stor sloperramper till en annan på en 45 grader överhängande vägg. Graden tror jag kommer hamna kring 7A/7A+ men det är svårt att säga. Jag har tre förflyttningar kvar att göra och för mig kändes det verkligen hårt så det ska bli kul att se. Jag ska försöka göra ett besök även imorgon om det utlovade regnet håller sig borta. Den gick tyvärr inte att varken filma eller ta bilder på Fujative då det är väldigt snårigt framför.

Jag vet Lars att detta ser dåligt ut när jag inte kunde komma på årsmötet men jag försäkrar dig att detta inte hade någon påverkan då jag var ute mellan arbete på morgon och på eftermiddag.


/DO

No comments: