Wednesday, April 30, 2008

Brake the silence

Det har inte hänt allt för mycket de senaste dagarna. Jag har varit vid Taket och Hemmetskullen här på Kolsby en kväll i annars inget nytt på västfronten.

Idag däremot så var det repklättring som stod på menyn och det var tillsammans med syskonen Högström jag begav mig till Rabbiesväggen i Fjällbo. På plats var Emil Rylander och Sanne Lundberg. Emil försökte tillrättavisa mig tillbaka till blocken där jag hör hemma men idag skulle jag inte få krama mina kära stenar.





Jag var förvånad över hur bra/lätt det gick att klättra rep. Det kändes mycket mer avslappnat än tidigare vilken var lite av en lättnad att slippa vara spänd som en fiolsträng inför varje rörelse. Jag gjorde ett försök på vardera Stålmannen 7b och Batman 7b+. Batman gick bäst och jag ska nog åka tillbaka och försöka göra den och det värsta är att ju mer jag tänker på det desto mera sugen blir jag på att försöka. Det var andra gången jag provade den, en gång för ett år sedan och idag. När jag försökte förra året var jag helt blank och var inställd på att det skulle bli detsamma även denna gång då jag knöt in mig och gjorde mina första moves för dagen men det kändes väldigt stabilt ända till cruxmovet där jag gav mig för att inte åka på ändå mer pump.

Magnus på Stålmannen


Tiden gick fort, fortare än vanligt och när Magnus gjort 15 laps på vardera led och Ida onsightat en 6a var de båda nöjda och ville bege sig. Jag kände mig dock lite osäker på att åka tillbaka, kanske var det främst rädslan att sitta i bilen med Magnus bakom ratten ännu en gång som gjorde att jag valde att stanna och bouldra. Det skulle jag inte gjort - I samma ögonblick som jag fattade beslutet att stanna började allt gå åt helvete.

Jag kom inte upp för något av det jag tänkt mig (vilket är grunden till min irritation), min hud bara försvann och nu kommer jag inte kunna klättra utan tejp på en vecka, jag blev biten av myggor och när jag gett upp totalt och lyckats leta mig tillbaka till Domen för att klättra inne istället var självklart stället stängt och jag fick orientera mig vidare till Magnus apartment för att droppa paddan innan jag åkte hem

Emil på en för mig okänd 7a


För att avsluta lite mer positivt så var det väldigt, väldigt kul att klättra rep...




/DO

No comments: