Saturday, April 19, 2008

Hönön med Fast Fred

Vi skapade kanske inte direkt boulderhistoria igår när jag, Viktor och Fredrik Dahl från Västervik som för ett par dagar bytt kust sökte lyckan på Hönö - Därav blir det ingen direkt ingående berättelse.




Jag hade tagit på mig att visa Freddan runt lite grann men det hela blev bekymmersamt när vi tillslut hamnade på Hönö där jag är helt lost. Det var knappt att jag lyckades navigera oss av parkeringen och innan vi fick letat oss fram till ett problem man inte kunde steka ägg på var jag bra sugen på att överlåta vägvisaransvaret till de andra.




Förutsättningarna var som sagt kanske inte optimala så vi skyller på värmen att vi inte fick till det riktigt på bla. Den gamle och havet. Viktor däremot visade framfötterna och gjorde sin första 6B - Elvis Lever. Fredrik och jag hade ialla fall ok flygfärdigheter och gjorde båda dynon Psykmoppe eliminate vilken jag blev totaldissad av någon local när jag antydde att det ens skulle finnas en variant. Vi hann tyvärr inte pröva våra vingar ytterligare på Petters Dyno utan det får bli nästa gång.



/DO

No comments: